Glädjen till att få skapa

Idag är just en sådan dag då vädret utanför fönster är grått, regnigt och egentligen väldigt trist. Men inom mig sprakar en eld som är färggrann, ljus och livlig. Jag känner lättnad runt brösten och en touch av eufori. Äntligen!

Inspirationen flödar än en gång och det enda jag kan tänka på är att få skapa. Jag vill plocka fram alla penslar, dukar och färger. Springa ut i skogen och fota naturens magiska och mäktiga ting. Utforska sånt som jag ännu inte haft tiden eller orken till att lära mig, skriva, läsa, och försvinna en stund i allt det vackra som andra fantastiska människor skapat.

Det är något i kroppen som höjer sin röst och vill bli hörd. Någon form av dragningskraft till mitt inre och mitt undermedvetna. En enorm glädje och möjligen en spark i baken.  Precis vad jag behöver! 
0 kommentarer